۹۴

رگ سیاتیکم گرفته  

خیلی قشنگ شدم 

 

هفته دیگه این موقع امتحانای ترمم شروع شده

۹۳

هروله طویریج یک مراسم حسینی ویژه وخودجوش است که اهالی وعشایر منطقه طویریج (واقع در شهرستان الهندیه استان کربلا در 20 کیلومتری شهر کربلا) در روز دهم محرم در پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین علیه السلام آن را برپا می کنند .



اولین بار این مراسم در سال 1303 هجری مصادف با سال 1885 میلادی انجام شد وبزرگسالان می گویند در شب دهم وپس از پایان مقتل خوانی در منزل سید میرزا صالح قزوینی حاضران در مجلس هروله کنان با شعار یا حسین برای یاری آن حضرت در کوچه های شهر اقدام به هروله کردند که در سالهای بعد این مراسم سامان یافت وبه کربلا منتقل شد تا به صورت منظم در روز دهم محرم پس از برگزاری نماز ظهر در منطقه قنطره السلام واقع در دو کیلومتری مرقد مطهر امام حسین علیه السلام با قرار گرفتن اهالی طویریج در ابتدای جمع سید میرزای قزوینی با سوار شدن بر اسب شروع هروله را اعلام می کرد..



قدسیت این هروله زمانی آغاز شد که سید مهدی بحر العلوم وسید المازندرانی ودیگر مراجع عالیقدر آن زمان در آن مشارکت کردند وهنگامی که از علت مشارکت از آنان سؤال شد در پاسخ گفتند : (چرا شرکت نکنیم در حالی که امام زمان (عج) را با مردم در حال هروله مشاهده کردیم).



رژیمهای ستمگر حاکم نیز در مقاطع مختلف این مراسم را ممنوع کردند که طولانی ترین مدت ممنوعیت در سالهای 1991 تا 2003 بوده است.

در سال 1966 با وجود ممنوعیت برگزاری این مراسم ، مردم زیادی اقدام به برگزاری آن نمودند ودر نتیجه 32 زائر در روریارویی با نیروهای رژیم حاکم وقت به شهادت رسیدند ودر زمان رژیم مقبور بعث نیز تعداد زیادی در راه برگزاری این مراسم به شهادت رسیدند.

نام شهر طویریج اکنون با مراسم عزاداری حسینی آمیخته شده است واهالی آن در اغلب کشورهای اسلامی وخارجی معروفیت پیدا کردند.

شاعران ومداحان حسینی وصاحبان هیئتهای عزاداری نقش ویژه ای در این حماسه جاویدان دارند.

۹۲

دریا تمام سوز لبش را به آب داد
صحرا به تشنگان قدح آفتاب داد
مردی سوار اسب به دریا سلام کرد
باران نیزه بود که او را جواب داد 

 

 

امام حسین (علیه‌ السلام):
أمّا واللهِ لا أُجِیبُهُم إلی شَیءٍ مِمّا یُریدُونَ حتّی ألقَی اللهَ تَعالی وأنَا مُخَضَّبٌ بِدَمی.
هان! به خدا سوگند به ذرّه‌ای از خواسته‌های آنان پاسخ مثبت نخواهم داد، تا در حالی‌که به خون خویش رنگین شده باشم به دیدار خداوند متعال نایل آیم.

Behold! I swear by Allah that I will not accept anything of their wills so long as I visit Allah, the Almighty, while my beard is colored by my blood.
بحار الأنوار، ج 45، ص 12

۹۱

امام سجاد (علیه‌ السلام):
إنّ لِلْعَبّاسِ عِنْدَ اللهِ تَبارَکَ وَتَعالَی لَمَنزِلَةً، یَغْبِطُهُ بِها جَمیعُ الشُّهَداءِ یَوْمَ القِیامَةِ.
عباس نزد خداوند منزلتی دارد که روز قیامت همۀ شهیدان به آن رشک می‌برند.

 On Judgment Day, Abbās has such a degree in the sight of Allah that all martyrs will envy him. 
 
 
دامن علقمه و باغ گل یاس یکیست
قمر هاشمیان بین همه ناس یکیست
سیر کردم عدد ابجد و دیدم به حساب
نام زیبای اباصالح (عج) و عباس(ع) یکیست